loading...

tehranservic

نصب داکت اسپیلت در تهران با ضمانت و کمترین هزینه | اعزام نیرو در کمتر از یک ساعت به سراسر تهران | کمترین هزینه و بیشترین کیفیت

بازدید : 151
يکشنبه 4 مهر 1400 زمان : 11:09

مقاله امروز تهران سرویس درباره نحوه نصب داکت اسپیلت جدیدترین وسیله ی سرمایشی و گرمایشی منازل است ، که بخاطر قابلیت بالا در سرمایش و گرمایش و مصرف انرژی بالا طراحی بسیار زیبا و توکار بسیار مورد توجه مصرف کنندگان عزیز قرار گرفته است.

داکت اسپیلت:

یکی از مناسبترین وسایل سرمایش و گرمایش با هزینه نگهداری بسیار مناسب که قابلیت استفاده برای تمامی منازل برای این سیستم وجود دارد.
داکت اسپیلت تشکیل شده از یک کنداسور است که در بیرون منزل قرار میگیرد و یک یونیت داخلی که داخل سقف کاذب و خارج از چشم مصرف کننده به صورت توکار نصب میشود.
برای خرید داکت اسپیلت با یکی از شعب تهران سرویس تماس حاصل نمایید.

برای خرید داکت اسپیلت اولین قدم بررسی و شناخت انواع مختلف داکت اسپلیت است؛ هدف اصلی انتخاب بهترین داکت اسپلیت با توجه به نوع طراحی ساختمان و بودجه مورد نظر است که جدیدترین تکنولوژی را برای حداکثر بهره‌وری انرژی، کیفیت هوای خالص، کنترل دقیق دما و ایجاد یک شرایط مناسب در تمام طول سال داشته باشد.
داکت اسپیلت نیز مانند اسپیلت در دو نوع معمولی و اینورتر در بازار موجود است،برتری داکت اسپلیت اینورتر نسبت به معمولی این است که با داشتن تکنولوژی کنترل سرعت موتور نسبت به معمولی که موتور آن صرفاً با یک سرعت ثابت کار می‌کند ،این سیستم در مصرف انرژی بسیار صرفه جویی می‌کند. سیستم های دارای تکنولوژی اینورتر کم مصرف ترین نوع داکت اسپلیت اما گرانتر از نوع معمولی است، با این‌حال با توجه به میزان صرفه‌جویی برق می‌توان گفت که در طولانی‌مدت حتی مقرون به‌صرفه نیز می‌باشد.
در سیستم های اینوتر قتبلیت تنظیم سرعت موتور داکت اسپیلت نیز وجود دارد ،که میتوان دمای محیط را بر روی دمای مورد نظر تنظیم کرد.

مزایای سیستم اینورتر داکت اسپیلت:

سرمایش و گرمایش سریعتر نسبت به داکت اسپلیت معمولی
عمر بیشتر و مفیدتر
ایجاد سر و صدای کمتر
مقرون به صرفه بودن در طولانی مدت

نکته مهم در خرید انتخاب داکت اسپیلت :

ارتفاع سقف و مساحت کف محیط، ظرفیت مورد نیاز داکت اسپلیت را تعیین می‌کند. هرچه محیط بزرگتر باشد طبیعتا ظرفیت این سیستم نیز باید بیشتر باشد؛ در صورتی که با ظرفیت کم برای یک محیط بزرگ انتخاب شده باشد حتی اگر کم مصرف‌ترین نوع را هم انتخاب کرده باشید به علت فشار زیاد برای خنک سازی یا گرم کردم محیط، سیستم نمی‌تواند به طور موثر عمل کند.

برندهای داکت اسپلیت:

در زمینه تولید داکت اسپیلت شرکت های بسیاری فعالیت دارند که در بین این برندها هایسنس، سامسونگ، و میتوسوبیشی. می‌توان ادعا کرد که این برندها واقعا هیچ حرفی درباره ساخت داکت اسپلیت باقی نگذاشته اند.

در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه نصب داکت اسپیلت بیشتر آشنا کنیم .

نصب داکت اسپیلت:

مراحل نصب داکت اسپیلت به صورت مختصر :

1-بازدید محل مورد نظر و براورد هزینه های نصب
2-جانمایی هواساز دستگاه داکت اسپیلت و بهترین طراحی کانال با توجه به نوع سقف کاذب
3-جانمایی کندانسور دستگاه و انتخاب محل قرار گیری لوله کشی آب گرم دستگاه
4-نصب شاسی فلزی هواساز دستگاه داکت اسپیلت
5-اجرای لوله مسی و کابل دستگاه
6-اجرای کانال فلکسیبل
7-نصب کامل هواساز و کندانسور داکت اسپیلت

نصب داکت اسپیلت

1-نصب یونیت داخلی داکت اسپیلت :

در مرحله اول که نصب و جانمایی یونیت داخلی است، پس از بررسی و پیدا کردن مکان مناسب برای نصب آن به سراغ اندازه‌گیری‌ها و تعیین فضای دقیق یونیت می‌رویم؛ یونیت باید از سمت اتصالات مسی که به آن متصل می‌شود حداقل ۳۰ سانتی‌متر، از سمت دیگر ۱۰ سانتی‌متر و برای مکش از پشت کویل گرمایش ۲۵ سانتی‌متر فضا داشته باشد.

2-نصب یونیت خارجی:

دقت در نصب یونیت خارجی یا همان کندانسور بسیار حائز اهمیت است است زیرا در صورتی که به درستی نصب نشود یا مکانی مناسب برای نصب آن انتخاب نشود، ممکن است در در عملکرد آن اختلال ایجاد شود، طول عمر آن کاهش پیدا کند و یا بسوزد.

همانطور که ذکر شد محل قرار گیری کندانسور بسیار مهم است؛ نکاتی که هنگام انتخاب محل برای نصب آن باید در نظر بگیریم این است که هیچ مانعی در مسیر هوای خروجی از کندانسور وجود نداشته باشد، همچنین امکان بازگشت هوای خارج شده از کندانسور به سمت یونیت نیز نباشد؛ از نکات مهم دیگری که هنگام نصب یونیت خارجی باید مد نظر قرار داد این است که این دستگاه نباید در معرض نور مستقیم آفتاب باشد

3- نصب لوله مسی بین یونیت داخلی و خارجی:

در صورتی که هنگام تعیین محل قرارگیری یونیت داخلی و خارجی به فاصله آنها توجه نشود، ممکن است لوله کشی آن آن طولانی شود و عملکرد سیستم را کاهش دهد؛ نصب لوله مسی باید متناسب با نوع دستگاه، ارتفاع آن و طول مجاز این لوله‌ها انجام شود.

4- کابل کشی:

کابل کشی یکی از مهمترین بخش‌های کار است؛ در رابطه با کابل کشی و کابل‌ها نکات بسیاری وجود دارد، به عنوان مثال همه کابل‌ها باید از نوع افشان با روکش لاستیکی باشند و برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی با لوله برق استاندارد محافظت شوند.

5- کانال کشی:

کانال‌ها را برای انتقال و توزیع هوا تعبیه می‌کنند و انجام صحیح این مرحله اهمیت بسیاری دارد زیرا در صورتی که با دقت و ظرافت کافی انجام نشود باعث عملکرد نامطلوب کل سیستم خواهد شد.

6- نصب هواساز و کندانسور:

پس از آنکه تمامی مراحل قبل را انجام دادیم و از درستی انجام آن اطمینان حاصل کردیم، یونیت داخلی و خارجی را نصب کرده و از عملکرد صحیح دستگاه مطمئن می‌شویم.

استفاده از حالت سرمایش داکت اسپیلت:

1- باید یونیت خارجی و یونیت خارجی دستگاه را تمیز کرده و آن ها بشورید اما دقت کنید که آب به فضای داخل موتور نفوذ نکند.
2-بررسی و چک کردن میزان گاز مبرد دستگاه است، اگر گاز مبرد سیستم به اندازه کافی باشد که نیازی به شارژ آن نیست اما در صورتی که سیستم تهویه HVAC با کمبود گاز مبرد مواجه شود باید قبل از به کار انداختن دستگاه توسط یک متخصصان تهران سرویس بررسی و آن را شارژ کنیم.
3-بررسی کمپرسور و نحوه عملکرد آن که در صورت بروز هرگونه مشکل و ایجاد صدای اضافه در آن باید با متخصصان تهران سرویس تماس حاصل نمایید.
4- دستگاه را روی حالت cool قرار دهید و پنجره ها را بسته نگه دارید تا محیط اطراف شما به خوبی خنک شود.

نصب داکت اسپیلت

گرمایش در داکت اسپلیت:

برای تولید هوای گرم در این سیستم، باید یک بخش به نام «کویل» در جلو یا عقب داکت اسپلیت قرار بگیرد که با استفاده از آن آب گرم در لوله های مسی به حرکت در می آید و فن دستگاه نیز هوای گرم را به داخل محل مورد نظر انتقال می دهد.

اقدامات مهم قبل از استفاده از حالت گرمایش داکت اسپیلت:

1-شست و شو و تمیز کردن یونیت داخلی دستگاه اویلن قدم می باشد. برای انجام این مرحله باید فیلتر موجود در یونیت داخلی را خارج نموده و به تمیز کردن آن بپردازیم.
2-گام بعدی تمیز کردن یونیت خارجی و از بین بردن آلودگی های آن است، برای تمیز کردن این بخش ابتدا باید شبکه تعبیه شده در قسمت پشتی یونیت خارجی را جدا نموده و بدون اینکه آب و مواد شوینده به داخل بخش های موتور آن راه پیدا کند، کثیفی ها را از بین ببریم.
3-اگر داکت اسپلیت به کویل آب گرم وصل باشد و گرمای خود را به وسیله آب گرم منتقل شده از موتورخانه یا پکیج به داخل کویل بگیرد، لازم است جهت راه اندازی حالت گرمایش، تمامی فلکه ها و شیرهای خروجی و ورودی آب گرمی که به کویل وصل هستند را باز نماییم.
4-در این مرحله باید به وسیله کنترل، دستگاه را از حالت cold خارج کرده و آن را روی حالت hot قرار دهیم و اسپلیت داکت دار را روی دمای مورد نظر خود تنظیم کنیم.

هزینه نصب داکت اسپلیت چگونه تعیین می شود؟

هزینه نصب داکت اسپلیت متاثر از عوامل بسیاری از جمله؛ جنس لوله ها و طول کانال کشی، اجرت نصاب، هزینه شارژ گاز مبرد، مقدار شلنگ و شیرهای فلکه ای که جهت اتصال لوله های رفت و برگشت به کویل آب گرم استفاده می شوند و… می باشد. که هر کدام از موارد بالا در کم و زیاد شدن قیمت نصب و اجرای این نوع از سیستم ها تاثیر می گذارد. لازم است بدانید که نمی توان بدون بازدید و بررسی دقیق کارشناسان برای نصب این سیستم ها قیمت دقیقی را اعلام کرد ، برای تعیین هزینه های نصب داکت اسپیلت در یکی از شعبات تهران سرویس ثبت سفارش انجام دهید تا کارشناس ما در اولین فرصت برای بررسی و ارائه پیش فاکتور به محل اعزام شود.
در نظر داشته باشید با خرید داکت اسپیلت از هریک از برندهای معتبر هزینه نصب اولین بار داکت اسپیلت کاملا رایگان بود و شامل هیچ هزینه ای برای مصرف کننده نخواهد بود .

هزینه نصب داکت اسپلیت :

هزینه های نصب داکت اسپیلت از ایتدا شامل موارد زیر است:

  • تعدادی پیچ متری، مهره و واشر برای آویزان کردن دستگاه از شاسی
  • شیر فلکه و شلنگ برای اتصال کویل آبگرم به لوله‌های رفت و برگشت آبگرم
  • استفاده از برزنت (پارچه‌ای بسیار مقاوم که دهانه رفت کانال و دهانه خروجی دستگاه را به هم متصل می‌کند تا لرزشی به کانال منتقل نشود)
  • اجرت نصاب
  • و شارژ گاز دستگاه

به یاد داشته یاشید برای دستگاه های داکت اسپیلت نیز مقداری شارژ گاز تکمیلی باید انجام شود، تا میزان گاز دستگاه به مقدار مناسب برسد.

هنگام نصب داکت اسپلیت به چه نکاتی توجه کنیم؟

-شارژ گاز دستگاه داکت اسپیلت باید به میزان لازم باشد ، نه زیاد و نه کم. همچنین گاز مورد استفاده در دستگاه باید متناسب با مدل سیستم داکت اسپلیت و استاندارد باشد.
-استفاده از برزنت مناسب برای جلوگیری از لرزش و ایجاد صدای مزاحم.
-فاصله مناسب یونیت داخلی با فضای داخلی
-کانال سیستم حتما باید عایق شود تا در آینده دیوار نم ندهد.
-حتما چک کنید که خروجی لوله درین دستگاه درست وصل شده باشد و شیب لوله مناسب و استاندارد باشد تا از دستگاه آب چکه نکند.
اگر از آب گرم استفاده می‌کنید دقت کنید که هواگیری لازم انجام شود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 306
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 90
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 17
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 334
  • بازدید ماه : 1702
  • بازدید سال : 6810
  • بازدید کلی : 37493
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی